Nie moje życie – Emmanuel Carrere. Recenzja

Kruchość życia i kruchość szczęścia. To dominujące motywy w książce „Nie moje życie.”

Nie moje życie Emmanuel CarrereEmmanuel Carrere nie poskąpił czytelnikowi mocnych, emocjonalnych przeżyć. Książka „Nie moje życie” obfituje w ludzkie dramaty. Po jednej stronie barykady stoją ogrom cierpienia i morze miłości. Stajemy się świadkami tsunami, które jednym zabiera życie, dla innych staje się próbą sił i uczuć. Potem musimy się zmierzyć z rakiem, bezsilnością i śmiercią, po której trudno przejść znów do porządku dziennego.

Emmanuel Carrere kupił mnie każdym słowem. Prowadzi narrację niezwykle szczerze, serwując wszystko to, co go dręczy, porusza i przeraża i z czym musiał się zmierzyć, będąc tuż obok wspomnianych zdarzeń. Historie, których był świadkiem, mimowolnie stały się częścią jego historii.

„Nie moje życie” to jednak nie tylko książka o oswajaniu pustki i okrucieństwach losu, które mogą stać się udziałem każdego z nas. Powieść ta pięknie bowiem obrazuje dojrzewanie mężczyzny do miłości i do stawienia czoła życiu. Emmanuel Carrere poprzez zdarzenia, których jest świadkiem, zaczyna patrzeć inaczej na samego siebie, przewartościowywać pewne rzeczy, zmieniać sposób myślenia i dążenia. To zaskakujące, jak obserwacja cudzego życia, zmagania się innych z problemami różnego kalibru, potrafi tąpnąć naszym własnym.

Książka „Nie moje życie” to gorzka pigułka, a zaaplikowanie jej w całości w krótkim czasie skutkuje zmianą w sposobie myślenia, zrzuceniem klapek z oczu i spojrzeniem na ludzi dookoła nas ze znacznie szerszej perspektywy. Trudno przejść obok tej książki obojętnie. Każdy wyciągnie z niej refleksję dla siebie. Bez wątpienia.

Emmanuel Carrere, „Nie moje życie”, Wydawnictwo Literackie 2013

Posted on 16 listopada 2013, in Recenzje książek and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

