Perfekcyjna kobieta to suka. Recenzja

Chwytliwy, marketingowy tytuł, który nie niesie nic. Książka „Perfekcyjna kobieta to suka” obudziła we mnie jedynie złość, bo humorystyczna konwencja okazała się, krótko mówiąc, mocno pojechana. I nawet spory zapas czytelniczego dystansu, w który się uzbroiłam na początku, nijak mi nie pomógł.

Perfekcyjna kobieta to sukaNie spodziewałam się lektury ambitnej, ale ciekawego poradnika okraszonego humorem. Tymczasem to, co zaserwowały autorki, w większości zakrawa na wielką kpinę. Humor na bardzo kiepskim poziomie, chaotyczne lawirowanie między tematami i głupawe porady niczym z czasopism dla nastolatek to kiepskie fundamenty dla książki, która miała coś wnieść do życia. Ba! Miała hołdować byciu kobietą, której daleko do perfekcyjnej.

Szafowanie słowem „suka” i bardzo płytkie poradnictwo to słaby materiał na poradnik mający pomóc kobietom w otwarciu oczu na własne niedoskonałości i pokazaniu, że  do perfekcjonizmu wcale nie warto dążyć. Jeśli miał być to manifest, to w moim odczuciu nieudany.

Nie przekonało mnie ani jedno zdanie w książce „Perfekcyjna kobieta to suka.” Co więcej, poziom irytacji z każdą stroną rósł na tyle, że zamknęłam ją z niebywałym uczuciem ulgi, że oto nastał koniec tej męczarni.

Annie Sophie Girard, Marie Aldine Girard, „Perfekcyjna kobieta to suka”, Feeria 2014

Posted on 14 lipca 2014, in Recenzje książek and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 4 komentarze.

  1. Coś czułam, że ta książka będzie niewypałem. Krzykliwy tytuł to nie wszystko, warto to zapamiętać. Dzięki Tobie odpuszczę sobie jej lekturę. 🙂

  2. Sama żałuję, że poświęciłam na nią czas. Lepiej przeczytać coś bardziej wartościowego:)

  3. Mnie również tytuł odstraszył 🙂 I nie mam zamiaru po książkę sięgać 🙂

  4. Mimo iż tytuł wabi to nie odważyłabym się jej kupić, bo co by sobie moi rodzice pomyśleli.

Skomentuj

