Wiedziałam, że tak będzie – Kasia Pisarska. Recenzja

Wygrana w lotto – któż o niej nie marzy? Bo mimo że pieniądze ponoć szczęścia nie dają, to jednak pozwalają na stabilność materialną, a co za tym idzie pewne poczucie bezpieczeństwa.  A i zaszaleć nie zaszkodzi, co też czynią bohaterki książki Kasi Pisarskiej pt. „Wiedziałam, że tak będzie”.

Książka Wiedziałam że tak będzieOptymizm buchający z tej książki jest szalenie ekspansywny i trudno się nim nie zarazić. Nie  da się jednak ukryć, że ta lekka opowieść nieco zbyt mocno zakrawa na współczesną bajkę, w którą wcale nie tak łatwo uwierzyć. Autorka mocno popuściła wodze wyobraźni, ale w moim przypadku górę wziął jednak racjonalizm, który sprawił, że w takiej wersji książka nie do końca przypadła mi do gustu. Być może to efekt tego, że gdzieś z tyłu głowy mam fenomenalną  książkę „Lista moich zachcianek” Gregoire’a Delacourta , która traktuje o niespodziewanej wygranie, a w której wszystko jest o wiele bardziej  wysmakowane literacko.

Humorystyczna konwencja, jaką obrała Kasia Pisarska, czyni z książki „Wiedziałam, że tak będzie” lekką komedię. Wyprawa okraszona jest gagami sytuacyjnymi i momentami szaloną nieporadnością kobiet. Motyw podróży ma tutaj kilka wymiarów, bo to nie tylko podążanie za wielką wygraną, ale też zmierzenie się ze swoimi pragnieniami. Czy wszystkie mogą się spełnić dzięki pełnemu portfelowi?

To opowieść zabawna, ale też nieco iluzoryczna o całkiem nowych alternatywach w życiu i spełnianiu marzeń. Bo kto bogatemu zabroni?

Kasia Pisarska, „Wiedziałam, że tak będzie”, Muza SA 2015

Posted on 3 grudnia 2015, in Recenzje książek and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Komentarze.

  1. Jak dla mnie bardzo pozytywna i zarazem lekka historia. Można polecić każdej kobietce na każdy czas, nie tylko na jesienno-zimowy okres zmniejszonej dawki optymizmu. Zapraszam również do mojej recenzji:
    http://moznaprzeczytac.pl/wiedzialam-ze-tak-bedzie-kasia-pisarska/

  1. Pingback: Moje pierwsze imago – Anna Purowska. Recenzja | Książki na czasie

Skomentuj

